Strona wykorzystuje pliki cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Zamknij
Polish (Poland)Deutsch (DE-CH-AT)English (United Kingdom)

WBZ

Katedra Nauk Politycznych

Napisane przez 
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

 

Grantodawca: Narodowe Centrum Nauki (NCN) w ramach grantu uzyskanego w konkursie Sonata 17

Kierownik projektu:

dr Maciej Olejnik

Okres realizacji:

lipiec 2022 - lipiec 2025  

-

Opis projektu:

Projekt ma na celu zbadanie czy oraz w jaki sposób lobbing oddolny wpływa na zachowania polityczne członków niższych izb parlamentu Niemiec (Bundestag), Polski (Sejm) i Zjednoczonego Królestwa (Izba Gmin). Badaniom poddana zostanie aktywność posłów obecnej i poprzedniej kadencji parlamentu (w przypadku Niemiec i Zjednoczonego Królestwa chodzi tutaj o lata 2017-2022, a Polski o okres między 2015-2022 rokiem).

W ramach projektu są podejmowane następujące działania:

1) Analiza petycji składanych przez obywateli do parlamentów ww. państw oraz programów brytyjskich, polskich i niemieckich partii politycznych;

2) Wywiady częściowo ustrukturyzowane z parlamentarzystami i lobbystami z Niemiec, Polski oraz Zjednoczonego Królestwa;

3) Badania ankietowe wśród parlamentarzystów ww. państw.

 

Umowa nr UMO-2021/43/D/HSS/02844

Nr rejestr. projektu: 2021/43/D/HS5/02844

 

 

 

Instytucja realizująca: CSNE im. W. Brandta, Uniwersytet Wrocławski; centra partnerskiei w Brazylii (Porto Alegre), w Kanadzie (Montréal) oraz w Niemczech (Bielefeld)
Grantodawca: Deutscher Akademischer Austauschdienst e.V. (DAAD). 

Kierownik projektu:

dr hab. Sören Brinkmann, prof. UWr

Okres realizacji:

01.01.2022 - 31.12.2022   

-

Opis projektu:

Zatwierdzenie wniosku Centrum Studiów Niemieckich i Europejskich im. W. Brandta o dofinansowanie projektu przez DAAD pod koniec 2021 roku, umożliwiło zorganizowanie w Centrum we wrześniu br. tygodniowej Szkoły Letniej pod hasłem: „Regiony, tożsamości regionalne i regionalizm w Europe i na świecie”. Oferta szkoły letniej objęła cztery, tematycznie różne warsztaty i została skierowana przede wszystkim do młodych badaczy z sieci centr DAAD z całego świata. Szkoła letnia umożliwiła uczestnikom wymianę naukową i nawiązanie kontaktów, a równocześnie wniosła istotny wkład do akademickiej dyskusji na temat regionów. Pierwszy warsztat dotyczył uwarunkowań i mechanizmów konstruowania tożsamości regionalnej w historii i teraźniejszości, drugi podejmował tematykę migracji, regionu i tożsamości, trzeci warsztat badał relacje pomiędzy tożsamościami regionalnymi a mniejszościami etnicznymi, natomiast czwarty był poświęcony zagadnieniom regionalnym w rozumieniu integracji ponadnarodowej na przykładzie Mercosuru. Części naukowej szkoły letniej towarzyszył ramowy program kulturalny, w którym, opierając się na szczególnej historii Dolnego Śląska jako spornego regionu przygranicznego, podjęto próbę prześledzenia dróg konstruowania tożsamości regionalnej od zakończenia II wojny światowej w 1945 roku. Program ramowy obejmował kolejny warsztat poświęcony historii tożsamości Dolnego Śląska, dwa spacery po mieście, zwiedzanie muzeum, a także całodniową wycieczkę do miejsca pamięci Oświęcim-Brzezinka (Ausschwitz-Birkenau) oraz do Krakowa. W szkole letniej wzięło udział łącznie 18 młodych badaczy z sześciu krajów europejskich i pozaeuropejskich.

-

Nr projektu 57627585

 

Czytany 4319 razy Ostatnio zmieniany wtorek, 04 kwietnia 2023 23:10